rejestracjalogowanie
katalog aukcji
Jacques CALLOT ,Balli di Sfessania, około 1750 , akwaforty wykonane igłą echoppe, papier żeberkowy francuski z Owernii,

Balli di Sfessania, około 1750

(1592 Nancy - 1635 Nancy)

akwaforty wykonane igłą echoppe, papier żeberkowy francuski z Owernii 
 
9 akwafort wykonanych igłą echoppe, papier żeberkowy francuski z Owernii; około 1750;

stan V (ekspertyza)

1a. frontispis, płyta 72 x 93 mm, Balli di Sfessania / di Jacomo Callot / Jac Callot In.fe Israel Silvestre ex. ; cum priuil. Regis;                                         400

2b. rycina Cap. Esgangarato, Cap. Cocodrillo; płyta 72 x 92 mm;               300

3c. rycina Cap. Mala Gamba; Cap. Bellavita; płyta 73 x 96 mm;                 300

4d. rycina Francischina; Gian Farina; płyta 72 x 93 mm;                           300

5e. rycina Bello Sguardo; Couiello; płyta 71 x 92 mm;                              300

6f. rycina Razullo; Cucurucu; płyta 72 x 92 mm;                                     300

7g. rycina Pasquariello Truonno; Meo Squaquara; płyta 71 x 93 mm;          300

8h. rycina Sig.ra Lucia; Trastullo; płyta 75 x 96 mm;                               300

9i. rycina Cap. Cardoni; Maramao; płyta 71 x 91 mm;                              300

Do słynnego cyklu Balli di Sfessania należały 24 ryciny z postaciami włoskich komedii. Ten cykl uznano za najlepszy przykład dojrzałej twórczości Callota. Seria powstała po powrocie artysty z Florencji do Nancy. Każda rycina zbudowana jest z trzech planów, w pierwszym - ukazano postacie z włoskich przedstawień komediowych, w drugim -widzów i spacerujących, w trzecim - pejzaże.


 
Jacques Callot, słynny rysownik i grafik, uczył się początkowo rysunku i rytowania u D. Crocq i C. Henriet. W latach 1608 – 1621 przebywał w Rzymie, we Florencji, od 1614 roku na dworze Medyceuszów. Nadal studiował technikę miedziorytu, akwaforty, a także architekturę wojskową. Od 1621 roku pracował w Nancy. Twórczość jego obejmuje około 1400 rycin. Były to przede wszystkim przedstawienia rodzajowe, historyczne, religijne, poza tym portrety i widoki. Sławę przyniosły mu serie rycin, w których prezentował w pełni swoją wnikliwość jako obserwator natury i człowieka, mistrzostwo w rysunku, swobodę w posługiwaniu się technikami graficznymi, zwłaszcza akwafortą. Callot po raz pierwszy zastosował twardy werniks.
Jego indywidualny styl jest wyraźnie widoczny zwłaszcza w pełnych humoru przedstawieniach postaci z commedia dell`arte, a także z życia – żebraków, wędrowców i awanturników.
Akwaforty Callota były po jego śmierci wydawane przez Israela Henrieta, później przez jego spadkobiercę Israela Silvestre`a, a następnie przez J. Fagnaniego i innych osiemnastowiecznych wydawców paryskich. Komplet płyt po J. Callot przekazywany był sobie kolejno przez wymienionych artystów, aż do momentu, kiedy pojawił się w rękach wydawców Benoit II Audran (1708 – 1772) i J. F. Daumont (cz. ok. 1740 – 1775), którzy również korzystali z płyt nadal je wydając.


 

Praca wystawiana i sprzedawana w domu aukcyjnym Altius
Aukcja
auction
Data
date of auction
Nr kat.
Lot number
Cena wywoławcza
Starting bid
Cena uzyskana
Hammer price
XVII Aukcja2002-04-27 00:00:0078
2800.00 PLN 
(0,00USD, 0,00EUR)
0.00 PLN 
(0,00USD, 0,00EUR)
tworzenie stron www warszawa, projektowanie serwisów internetowych
  Dom Aukcyjny ALTIUS www.altius.com.pl © 2011 Wszelkie prawa zastrzeżone  altius@altius.com.pl